Tržište rada na dohvat ruke
Ne propusti priliku, prijavi se
Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politikama privatnosti.
Mjera listopad-prosinac za poslodavce u prihvatljivim djelatnostima i mikropoduzetnike kojima je poslovanje narušeno zbog COVID-19 okolnosti te za djelatnosti obuhvaćene Odlukama Stožera ili epidemiologa.
Pad prihoda od 40% i više, potpora od 2.000 do 4.000 kn po radniku.
Od 26.10.2020.g. ne zaprimaju se NOVI zahtjevi za mjeru ORM COVID rujan prosinac i ORM COVID mikropoduzetnici rujan-prosinac i isključivo je moguće predati zahtjev za mjeru LISTOPAD-PROSINAC.
VAŽNO:
Ključne razlike su kako je prikazano u tablici:
|
Mikropoduzetnici |
Djelatnosti |
Listopad-prosinac |
Kriterij pada prihoda u usporednom razdoblju |
50% i više |
60% i više |
40% i više |
Usporedno razdoblje |
Prethodni mjesec i usporedni 2019. * |
Prethodni mjesec i usporedni 2019. * |
Zbirno travanj-rujan 2020., usporedno s zbirno travanj-rujan 2019. Ili, ako poslodavac izabere prethodni mjesec 2020. i usporedni 2019.** kada predaje zahtjev zbog ograničenog rada odlukom Stožera. |
Bez kriterija prihoda ako je onemogućen rad Odlukom Stožera |
Da |
Da |
Da |
Produživanje mjesec-za-mjesec |
Da |
Da |
Ne (osim za zahtjeve predane zbog Odluke Stožera koji uspoređuju prethodni mjesec s usporednim 2019.) |
Prihvatljive djelatnosti po NKD razredima |
Bez kriterija djelatnosti |
Popis prihvatljivih NKD razreda |
Prošireni popis prihvatljivih NKD razreda, za mikropoduzetnike bez kriterija djelatnosti |
Bez kriterija djelatnosti ako je onemogućen rad Odlukom Stožera |
- |
Da |
Da |
Iznos potpore |
Do 2.000 kn po radniku |
Do 4.000 po radniku |
Do 4.000 kn po radniku |
Prihvatljivi datum osiguranja poslodavca u HZMO-u |
Do 29. veljače 2020. |
Do 29. veljače 2020. |
Do 30. lipnja 2020. |
Prihvatljivi datum zapošljavanja radnika |
Do 31. kolovoza 2020. |
Do 31. kolovoza 2020. |
DO 30. rujna 2020. |
* veljača 2020. ako ne posluje godinu dana; ** lipanj 2020. ako ne posluje godinu; za kvartalne obveznike i ostale iznimke pogledajte ovdje sva razdoblja usporedbe;
Za mjeru listopad-prosinac proširena je lista prihvatljivih NKD razreda.
Unutar razreda S96.09 uključeno je:
Unutar razreda S96.09 nije uključeno:
Potpora se može zatražiti na osnovu sekundarne NKD djelatnosti ukoliko je prihvatljiva prema uvjetima mjere, ali morate obrazložiti u zahtjevu da Vam je to trenutno pretežita djelatnost.
Također, u tom slučaju potpora može odobriti samo za djelatnike koji zaista i rade u prihvatljivoj sekundarnoj djelatnosti.
Obrazloženje napišite u polju II. Razlog podnošenja zahtjeva.
Unutar razreda S96.09 uključeno je:
Unutar razreda S96.09 nije uključeno:
Ako poslodavac ima pad prihoda u redovnim poslovnim aktivnostima:
Ako je rad ograničen Odlukom Stožera iznos potpore ovisi o postotku pada prihoda:
Ako je rad onemogućen Odlukom Stožera ili epidemiologa, iznos potpore ovisi o tome je li rad onemogućen duže ili kraće od 14 dana:
Pripremne radnje za uspješnu predaju zahtjeva:
VAŽNA INFORMACIJA: Obratite pažnju na postavke internet preglednika za automatsko ispunjavanje obrazaca jer se može dogoditi da prepišete već upisane vrijednosti s predloženim vrijednostima
auto-ispune koja ne odgovaraju zahtjevu kojega predajete.
Na primjer, ako kod unosa e-maila iskoristite ponuđenu vrijednost (koju ste već koristili za unos e-mail adrese na prethodnim obrascima na drugim web stranicama), vaš internet preglednik će prepisati naziv subjekta, adresu,
poštanski broj i mjesto s vrijednostima koje ste tada upisali za ponuđenu e-mail adresu.
Predaja zahtjeva i dokazivanje pada prihoda
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. listopada 2020. godine do zaključno 25. studenoga 2020. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za listopad, studeni i prosinac 2020. godine.
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. studenoga 2020. godine do zaključno 25. prosinca 2020. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za studeni i prosinac 2020. godine.
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. prosinca 2020. godine do zaključno 25. siječnja 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za prosinac 2020. godine.
Mikropoduzetnici (poslodavci s 9 ili manje zaposlenih) mogu koristiti mjeru listopad-prosinac na osnovu kriterija pada prihoda, neovisno u kojoj djelatnosti posluju.
Da bi predali zahtjev bez kriterija NKD djelatnosti slijedite ovu uputu:
U smislu ovih kriterija prihodima/primicima se smatraju podaci o vrijednosti isporuka dobara i usluga iskazanih pod točkama I., II.1., II.2. i II.3. Obrasca PDV neovisno o njihovoj prirodi, strukturi i načinu obračuna. Iznimno, poduzetnici koji relativnu većinu svojih prihoda/primitaka ostvaruju isporukom dobara i usluga za koje pravo oporezivanja imaju druge države, a takve izlazne račune ne iskazuju na PDV obrascu, mogu dokazivati pad prihoda i drugom vjerodostojnom dokumentacijom uz navođenje članka Zakona o PDV-u koji regulira takva izuzeća.
Pad prihoda dokazuje se sljedećom dokumentacijom:
Ne dostavljaju svi poslodavci sve navedeno, pročitajte ostale odgovore za konkretnu uputu koju dokumentaciju dostavljate i kako.
Razdoblje koje se uspoređuje kao kriterij pada prihoda objašnjeno je u odgovoru ispod.
Usporedna razdoblja i opcije usporedbe prihoda/primitaka:
Ako predate zahtjev s usporedbom travanj-rujan 2020. (ili II. i III. tromjesečje) prema travanj-rujan 2019. (ili II. i III. tromjesečje 2019.) ta usporedba je važeća za cijelo razdoblje listopad-prosinac i jedan predani zahtjev.
Poslodavac kojemu je ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) može za model usporedbe prihoda/primitaka birati:
PDV obveznici dostavljaju PDV obrazac koji su predali Poreznoj upravi, u izvornom PDF formatu (ne skenirano) kako su predali Poreznoj upravi (primjer).
INFO: Ako imate mogućnost, možete učitati kumulativni PDV obrazac za razdoblje travanj-rujan umjesto 6 pojedinačnih (mjesečnih) PDV obrazaca ili umjesto dva kvartalna izvješća.
VAŽNO:
Ako u usporednom razdoblju niste cijelo vrijeme u sustavu PDV-a, za razdoblje kada niste dostavite tablicu usporedbe prihoda/primitaka i dodatno izvod iz knjige primitaka i izdataka ili brutto bilancu. Dodatnu dokumentaciju učitajte u polje DODATNA DOKUMENTACIJA.
Predložak tablice prihoda/primitaka preuzmite u odgovoru "Ukoliko nisam obveznik PDV-a, što moram predati uz zahtjev kao dokumentaciju za dokaz pada prihoda?".
U trećem koraku, DOKUMENTACIJA, u predviđena polja učitajte PDV obrasce ili tablicu usporedbe prihoda/primitaka za usporedno razdoblje. Istovremeno možete učitati do 6 PDV obrazaca u jedno polje:
Ako poslujete godinu dana ili duže, koristite
ovu
tablicu usporedbe prihoda.
Ako poslujete manje od godine dana, koristite
ovu
tablicu usporedbe prihoda.
Dokumente učitajte u to naznačena polja kod predaje zahtjeva:
Uz tablicu prihoda/primitaka, dužni ste dostaviti i izvod iz knjige primitaka i izdataka ili brutto bilancu za odnosna razdoblja. Paušalni obrtnici dužni su dostaviti i izvod iz fiskalne blagajne ili Knjigu prometa za usporedno razdoblje. Ove dokumente učitajte u polje DODATNA DOKUMENTACIJA.
Primjeri ograničenja rada:
Da bi vam se priznao kriterij ograničenje rada, mora postojati Odluka Stožera Civilne zaštite (nacionalnog, županijskog ili lokalnog) koja ograničava rad za djelatnost u kojoj vi poslujete. U slučaju da je ograničen rad vašem značajnom kupcu (te zbog toga vaše poslovanje ima smanjene prihode) - kriterij vaše prijave ne može biti ograničen rad, već "pad poslovnih aktivnosti - prihoda/primitaka". Razlog
tome što vama nije u tom trenutku ograničen ili onemogućen rad odlukom Stožera, ali su okolnosti prouzročene koronavirusom utjecale na vaš prihod.
U slučaju da je poslodavcu ograničen rad odlukom Stožera ili epidemiologa tada za mjesec u kojemu mu je ograničen rad ne mora zadovoljiti kriterij djelatnost unutar prihvatljivih NKD razreda.
Ako vam je ograničen rad Odlukom Stožera ili epidemiologa možete birati usporedno razdoblje pada prihoda na ovaj način:
Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020., u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
PREDAJA ZATHJEVA:
Na prvom koraku, iz izbornika NKD djelatnosti odaberite opciju (na kraju popisa) "Ograničen/onemogućen rad odlukom Stožera."
U drugom koraku na pitanje "II. Razlog podnošenja zahtjeva" odgovorite Ograničen rad odlukom Stožera te u izborniku dužine trajanja ograničenja odaberite "Do 14 dana" ili "Preko 14 dana".
Zahtjev koji ste predali s razlogom "Ograničen rad odlukom Stožera" vrijedi samo za mjesec u kojemu vam je ograničen rad. Predajte novi zahtjev nakon što vam istekne ograničenje rada.
U trećem koraku, DOKUMENTACIJA, u predviđena polja učitajte:
U slučaju da je poslodavcu onemogućen (zabranjen) rad odlukom Stožera ili epidemiologa tada za mjesec u kojemu mu je onemogućen rad ne mora zadovoljiti kriterij pada prihoda i kriterij djelatnost unutar zadanih NKD razreda.
Da bi predali zahtjev bez dokaza pada prihoda/NKD djelatnosti slijedite ove upute:
Zahtjev koji ste predali s razlogom "Onemogućen rad odlukom Stožera" vrijedi samo za mjesec u kojemu vam je onemogućen rad. Predajte novi zahtjev nakon što vam istekne zabrana rada.
NAPOMENA:
Poruku "Dopunite zahtjev za produženje na [MJESEC]" možete ignorirati ako vaš predani zahtjev nije u obvezi produženja, što je moguće iz razloga koji su opisani niže. Hvala na razumijevanju.
Za mjeru listopad-prosinac moguće je da zahtjev morate ili ne morate produživati mjesec-za-mjesec.
Zahtjev se NE PRODUŽUJE mjesec-za-mjesec:
Zahtjev se PRODUŽUJE mjesec-za-mjesec:
Ako vam je zahtjev za jedan mjesec ocijenjen negativno, a u trenutnom mjesecu zadovoljavate kriterij pada prihoda, pošaljite dopunu zahtjeva s tablicom pada prihoda u koju unesite prihod za koji tražite potporu.
Pročitajte odgovor na pitanje "Koja su usporedna razdoblja za dokazivanje pada prihoda" za informaciju koji kriteriji odlučuju za koje razdoblje možete/morate predati dokumentaciju o prihodu.
Obvezna predaja dokaza o isplati plaća/namjenskom utrošku dobivenih sredstava