Tržište rada na dohvat ruke
Ne propusti priliku, čitaj naš newsletter
Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politici privatnosti.
Zahtjevi za siječanj i veljaču za poslodavce u prihvatljivim djelatnostima, mikropoduzetnike i povezane dobavljače kojima je poslovanje narušeno zbog COVID-19 okolnosti te za poslodavce obuhvaćene Odlukama Stožera ili epidemiologa. Uključuje i poslodavce pogođene posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačkomoslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez kriterija pada prihoda.
Pad prihoda od 40% i više, potpora od 2.000 do 4.000 kn po radniku, nadoknada fiksnih troškova putem Porezne uprave.
Poslodavci kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad mogu ostvariti pravo na dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava. Prema Odluci nadležne Porezne uprave poslodavci kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad nadoknadit će se svi ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec siječanj i veljaču 2021. godine.
Za ostvarivanje ovoga prava potrebno je podnijeti dodatni zahtjev Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja zahtjeva te kriterije za dobivanje nadoknade propisala je Porezna uprava i objavila na svojim mrežnim stranicama porezna-uprava.hr.
Po odobrenju zahtjeva od strane Porezne uprave, HZZ će izvršiti isplate.
Molimo poslodavce da sva pitanja vezana uz nadoknadu fiksnih troškova upućuju Poreznoj upravi.
NAPOMENE:
Za mjeru siječanj-prosinac proširena je lista prihvatljivih NKD razreda.
Unutar razreda S96.09 uključeno je:
Unutar razreda S96.09 nije uključeno:
Potpora se može zatražiti na osnovu sekundarne NKD djelatnosti ukoliko je prihvatljiva prema uvjetima mjere, ali morate obrazložiti u zahtjevu da Vam je to trenutno pretežita djelatnost.
Također, u tom slučaju potpora može odobriti samo za djelatnike koji zaista i rade u prihvatljivoj sekundarnoj djelatnosti.
Obrazloženje napišite u polju II. Razlog podnošenja zahtjeva.
Unutar razreda S96.09 uključeno je:
Unutar razreda S96.09 nije uključeno:
Ako poslodavac ima pad prihoda u redovnim poslovnim aktivnostima:
Ako je rad ograničen Odlukom Stožera iznos potpore ovisi o postotku pada prihoda:
Ako je rad onemogućen Odlukom Stožera ili epidemiologa, iznos potpore ovisi o tome je li rad onemogućen duže ili kraće od 14 dana:
Pripremne radnje za uspješnu predaju zahtjeva:
VAŽNA INFORMACIJA: Obratite pažnju na postavke internet preglednika za automatsko ispunjavanje obrazaca jer se može dogoditi da prepišete već upisane vrijednosti s predloženim vrijednostima
auto-ispune koja ne odgovaraju zahtjevu kojega predajete.
Na primjer, ako kod unosa e-maila iskoristite ponuđenu vrijednost (koju ste već koristili za unos e-mail adrese na prethodnim obrascima na drugim web stranicama), vaš internet preglednik će prepisati naziv subjekta, adresu,
poštanski broj i mjesto s vrijednostima koje ste tada upisali za ponuđenu e-mail adresu.
Predaja zahtjeva i dokazivanje pada prihoda
Za zahtjeve zaprimljene od 26. siječnja 2021. godine do zaključno 25. veljače 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za siječanj i veljaču 2021. godine.
Za zahtjeve zaprimljene od 26. veljače 2021. godine do zaključno 25. ožujka 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za veljaču 2021. godine.
Mikropoduzetnici (poslodavci s 9 ili manje zaposlenih) mogu koristiti mjeru siječanj-prosinac na osnovu kriterija pada prihoda, neovisno u kojoj djelatnosti posluju.
Da bi predali zahtjev bez kriterija NKD djelatnosti slijedite ovu uputu:
Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i pad prometa mogu predati zahtjev za očuvanje radnih mjesta.
Da bi predali zahtjev bez kriterija NKD djelatnosti slijedite ovu uputu:
U smislu ovih kriterija prihodima/primicima se smatraju podaci o vrijednosti isporuka dobara i usluga iskazanih pod točkama I., II.1., II.2. i II.3. Obrasca PDV neovisno o njihovoj prirodi, strukturi i načinu obračuna. Iznimno, poduzetnici koji imaju odstupanja vrijednosti isporuka iz Obrasca PDV od prihoda/primitaka, a odstupanja se odnose na niže nabrojano mogu dokazivati pad prihoda i drugom vjerodostojnom dokumentacijom.
Prihodi koji se priznaju kao odstupanja:
Pad prihoda dokazuje se sljedećom dokumentacijom:
Ne dostavljaju svi poslodavci sve navedeno, pročitajte ostale odgovore za konkretnu uputu koju dokumentaciju dostavljate i kako.
Razdoblje koje se uspoređuje kao kriterij pada prihoda objašnjeno je u odgovoru ispod.
* molimo učitavajte PDF format navedene dokumentacije. Za dokumentaciju koju je moguće napraviti PDF format izravno iz aplikacije u kojoj se dokumentacija stvara, izbjegavajte učitavati printane i skenirane prikaze.
Poslodavac može birati opciju A ili B.
OPCIJA A:
OPCIJA B:
IZNIMKE:
Ako predate zahtjev s usporedbom travanj-rujan 2020. (ili II. i III. tromjesečje) prema travanj-rujan 2019. (ili II. i III. tromjesečje 2019.) ta usporedba je važeća za cijelo razdoblje siječanj-veljača i jedan predani zahtjev.
Ako ste koristili usporedbu kumulativa razdoblja za potporu u siječnju, možete se prebaciti na mjesec-za-mjesec usporedbu u veljači ako vam to više odgovara u smislu većeg iznosa potpore po radniku. Pročitajte uputu "Kako produžuje zahtjev predan u siječnju na veljaču" za detalje.
PDV obveznici dostavljaju PDV obrazac koji su predali Poreznoj upravi, u izvornom PDF formatu (ne skenirano) kako su predali Poreznoj upravi (primjer).
INFO: Ako imate mogućnost, možete učitati kumulativni PDV obrazac za razdoblje travanj-rujan umjesto 6 pojedinačnih (mjesečnih) PDV obrazaca ili umjesto dva kvartalna izvješća.
VAŽNO:
Ako u usporednom razdoblju niste cijelo vrijeme u sustavu PDV-a, za razdoblje kada niste dostavite tablicu usporedbe prihoda/primitaka i dodatno izvod iz knjige primitaka i izdataka ili brutto bilancu. Dodatnu dokumentaciju učitajte u polje DODATNA DOKUMENTACIJA.
Predložak tablice prihoda/primitaka preuzmite u odgovoru "Ukoliko nisam obveznik PDV-a, što moram predati uz zahtjev kao dokumentaciju za dokaz pada prihoda?".
U trećem koraku, DOKUMENTACIJA, u predviđena polja učitajte PDV obrasce ili tablicu usporedbe prihoda/primitaka za usporedno razdoblje. Istovremeno možete učitati do 6 PDV obrazaca u jedno polje:
Ako poslujete godinu dana ili duže, koristite
ovu
tablicu usporedbe prihoda.
Ako poslujete manje od godine dana, koristite
ovu
tablicu usporedbe prihoda.
Dokumente učitajte u to naznačena polja kod predaje zahtjeva:
Uz tablicu prihoda/primitaka, dužni ste dostaviti i izvod iz knjige primitaka i izdataka ili brutto bilancu za odnosna razdoblja. Paušalni obrtnici dužni su dostaviti i izvod iz fiskalne blagajne ili Knjigu prometa za usporedno razdoblje. Ove dokumente učitajte u polje DODATNA DOKUMENTACIJA.
Primjeri ograničenja rada:
Da bi vam se priznao kriterij ograničenje rada, mora postojati Odluka Stožera Civilne zaštite (nacionalnog, županijskog ili lokalnog) koja ograničava rad za djelatnost u kojoj vi poslujete, ili ste dobavljač subjektu kojemu je onemogućen rad.
U slučaju da je onemogućen rad vašem značajnom kupcu (te zbog toga vaše poslovanje kao dobavljača ima smanjene prihode) i predajete zahtjev temeljem razloga ograničenja rada, dužni ste dokazati poslovnu povezanost. Poslovnu
povezanost dokazujete ugovorom i računima vas kao dobavljača s poslodavcem/poslodavcima koji su zatvoreni Odlukom stožera i kojeg prilažete zahtjevu u polju DODATNA DOKUMENTACIJA.
U slučaju da je poslodavcu ograničen rad odlukom Stožera ili epidemiologa tada za mjesec u kojemu mu je ograničen rad ne mora zadovoljiti kriterij djelatnost unutar prihvatljivih NKD razreda.
Dobavljači koji imaju kupca kojemu je ONEMOGUĆEN (zabranjen) rad Odlukom Stožera mogu predati zahtjev s razlogom "Ograničen rad Odlukom Stožera" i ostvariti pravo na potporu ako imaju pad prihoda od najmanje 40%. Zahtjev predajete po uputi u ovom odgovoru.
Ako vam je ograničen rad Odlukom Stožera ili epidemiologa, ili je vašem kupcu onemogućen rad možete birati usporedno razdoblje pada prihoda na ovaj način:
Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za treće i četvrto tromjesečje 2020., u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
PREDAJA ZATHJEVA:
Na prvom koraku, iz izbornika NKD djelatnosti odaberite opciju (na kraju popisa) "Ograničen/onemogućen rad odlukom Stožera."
U drugom koraku na pitanje "II. Razlog podnošenja zahtjeva" odaberite Ograničen rad odlukom Stožera te u izborniku dužine trajanja ograničenja odaberite "Do 14 dana" ili "Preko 14 dana".
Zahtjev koji ste predali s razlogom "Ograničen rad odlukom Stožera" vrijedi samo za mjesec u kojemu vam je ograničen rad. Predajte dopunu zahtjeva nakon što vam istekne ograničenje rada s podacima o padu prihoda po kriteriju usporednih razdoblja kako je opisano u odgovoru "Koja su usporedna razdoblja za kriterij pada prihoda?"
U trećem koraku, DOKUMENTACIJA, u predviđena polja učitajte:
U slučaju da je poslodavcu onemogućen (zabranjen) rad odlukom Stožera ili epidemiologa tada za mjesec u kojemu mu je onemogućen rad ne mora zadovoljiti kriterij pada prihoda i kriterij djelatnost unutar zadanih NKD razreda.. Poslodavac ima pravo na potporu ako je nastavio raditi dostavu, a Odlukom Stožera onemogućen mu je rad.
Da bi predali zahtjev bez dokaza pada prihoda/NKD djelatnosti slijedite ove upute:
Zahtjev koji ste predali s razlogom "Onemogućen rad odlukom Stožera" vrijedi samo za mjesec u kojemu vam je onemogućen rad. Predajte novi zahtjev nakon što vam istekne zabrana rada.
Za mjeru siječanj-veljača moguće je da zahtjev morate ili ne morate produživati mjesec-za-mjesec.
Zahtjev se NE PRODUŽUJE mjesec-za-mjesec:
OPCIJA: Iako niste u obvezi produženja zahtjeva, imate mogućnost odabrati povoljniji kriterij usporedbe za nadolazeće razdoblje i u tom slučaju dopuniti zahtjev dokaznom dokumentacijom koja je za vas povoljnija (u smislu većeg iznosa potpore u budućem razdoblju).
Zahtjev se PRODUŽUJE mjesec-za-mjesec:
Ako vam je zahtjev za jedan mjesec ocijenjen negativno, a u trenutnom mjesecu zadovoljavate kriterij pada prihoda, pošaljite dopunu zahtjeva s tablicom pada prihoda u koju unesite mjesec koji prethodi mjesecu za koju tražite potporu.
Pročitajte odgovor na pitanje "Koja su usporedna razdoblja za dokazivanje pada prihoda" za uputu za koje razdoblje predajete prihod kod produženja zahtjeva, te odgovore na pitanja što predaju obveznici PDV-a a što poslodavci
koji nisu obveznici PDV-a.
Maksimalni broj datoteka u polju Dodatna dokumentacija je 10, pojedinačna datoteka ne smije biti veća od 8 MB, a ukupna veličina svih učitanih datoteka u zahtjevu ne smije prelaziti 20 MB. Ako imate više od 10 datoteka
trebate ih spojiti u manji broj datoteka, a datoteke veće od 8 MB smanjiti kompresijom.
Kako spojiti više PDF datoteka u jednu PDF datoteku?
Koristite besplatni on-line servis za spajanje više PDF datoteka u jedan PDF, npr sejda.com. Učitajte sve PDF datoteke koje želite
spojiti klikom na gumb "Upload":
Ako je pregled spojenih PDF datoteka u uredu, kliknite gumb "Merge"
Preuzmite (download) spojeni PDF dokument, zatim koristite funkciju Sejda Compress i smanjite veličinu datoteke.
Kako smanjiti veličinu PDF datoteke?
Preuzmite (Download) smanjeni PDF dokument i učitajte ga u zahtjev/dopunu zahtjeva.
Obvezna predaja dokaza o isplati plaća/namjenskom utrošku dobivenih sredstava