Tržište rada na dohvat ruke
Ne propusti priliku, prijavi se
Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politici privatnosti.
Zadnja izmjena: 21. siječnja 2021. u 12:18 sati
Uvjeti:
Očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog posebne okolnosti uvjetovanih Koronavirusom (COVID -19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije, narušena gospodarska aktivnost.
Siječanj-veljača 2021.
Do 4.000 kuna po radniku
1. Poslodavci iz sektora:
2.
3.
4.
Prihvatljivi poslodavci: trgovačka društva, obrti, OPG i fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost i koji su osigurani po toj osnovi i ostali poslovni subjekti koji obavljaju djelatnost u prihvatljivim sektorima i po toj osnovi obveznici su poreza na dobit.
Tko ne može koristiti potporu:
FAQ: Iznimke za prihvatljive djelatnosti u NKD razredu S96.09 - Ostale osobne uslužne djelatnosti.
Radnici zaposleni kod poslodavaca iz ciljane skupine poslodavaca odnosno svi osiguranici kod predmetnog poslodavca (bez obzira je li radnik na određeno ili neodređeno, radi li se o građanima RH, EU ili trećih zemalja, rade li u punom ili nepunom radnom vremenu ili imaju neki od statusa poput samohranog roditelja, hrvatskog branitelja i upućenog radnika) te radnici zaposleni u podružnicama/predstavništvima stranih tvrtki u Republici Hrvatskoj.
Ciljana skupina radnika ne uključuje:
Predstavnici radnika u upravnim i nadzornim odborima odnosno drugim odgovarajućim tijelima koja nadziru vođenje poslova mogu koristiti predmetnu potporu.
Ukoliko više poslovnih subjekata imaju istog osnivača / vlasnika koji pojedinačno zapošljavaju manje od 10 radnika, a svi poslovni subjekti zajedno imaju više od 10 zaposlenih radnika, potpora se ne odobrava za vlasnike, suvlasnike i osnivače.
Poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) ili Odlukom epidemiologa:
OSTVARIVANJE PRAVA NA NADOKNADU FIKSNIH TROŠKOVA
Poslodavci koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite imaju mogućnost zatražiti dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava.
Za ostvarivanje ove mogućnosti potrebno je podnijeti zahtjev Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja zahtjeva propisati će Ministarstvo financija, Porezna uprava i objaviti na svojim mrežnim stranicama www.porezna-uprava.hr.
Po odobrenju zahtjeva od strane Ministarstva financija, Porezne uprave, Zavod će izvršiti isplate.
Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i pad prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni:
Ova potpora nema obilježja državne potpore male vrijednosti jer je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima. Usmjerena je na poslodavce koji obavljaju gospodarsku djelatnost.
Poslodavci koji su zatvoreni Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), te odlukom epidemiologa ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni gore navedenim odlukama.
Poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), ili su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno gore navedenoj odluci.
Poslodavci s područja pogođenih potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu za siječanj i veljaču 2021. Navedeni poslodavci kod podnošenja zahtjeva izjaviti će pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da su nastupile okolnosti iz kriterija
Javni poziv
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. siječnja 2021. godine do zaključno 25. veljače 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za siječanj i veljaču 2021. godine.
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. veljače 2021. godine do zaključno 25. ožujka 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za veljaču 2021. godine.
Poslodavci trebaju dokazati da su u razdoblju od 01.04.2020.
godine do 30.9.2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu
na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca
za spomenute
mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad
prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020.
godine, u odnosu na isto razdoblje 2019.
godine.
ili
trebaju dokazati da su u prosincu 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prosinac 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za prosinac 2020. godine i prosinac 2019. godine Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za siječanj, odnosno dokazati da su u mjesecu koji prethodi onome za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece
Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na prosinac 2020. godine temeljem predaje tablice pada prihoda/primitaka za odnosni mjesec i prosinac 2020. godine
Ako je poslodavac osnovan nakon 01.07.2019. godine i posluje duže od godinu dana treba dokazati da je u prosincu 2020. godine imao pad prihoda/primitaka u odnosu na prosinac 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za prosinac 2020. godine i prosinac 2019. godine Poreznoj upravi ukoliko traži potporu za siječanj, odnosno dokazati da su u mjesecu koji prethodi onome za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2020.godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
Ako je poslodavac osnovan nakon 01.07.2019. godine i posluje duže od godinu dana, a tromjesečni je obveznik PDV-a, treba dokazati pad prihoda/primitaka iz četvrtog tromjesečja 2020. godine u odnosu na četvrto tromjesečje 2019. godine
Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka. U navedenim slučajevima poduzetnici su dužni dostaviti izvod iz knjige primitaka i izdataka ili brutto bilancu za odnosna razdoblja.
Porezna uprava će temeljem dostavljenog PDV obrasca, a na
zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o
stvarnom postotku pada prihoda/primitaka za promatrano
razdoblje. Ukoliko je
postotak pada prihoda/primitaka prihvatljiv uz zadovoljavanje
ostalih uvjeta može se odobriti potpora.
VAŽNO: U smislu ovih kriterija prihodima/primicima se smatraju podaci o vrijednosti isporuka dobara i usluga iskazanih pod točkama I., II.1., II.2. i II.3. Obrasca PDV neovisno o njihovoj prirodi, strukturi i načinu obračuna. Iznimno, poduzetnici koji imaju odstupanja vrijednosti isporuka iz Obrasca PDV od prihoda/primitaka, a odstupanja se odnose na niže navedeno mogu dokazivati pad prihoda i drugom vjerodostojnom dokumentacijom:
Zavod u svrhu dokazivanja opravdanosti potpore za očuvanje radnih mjesta kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva opravdanost može zatražiti i drugu dokumentaciju.
Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm.hzz.hr sukladno dostupnim uputama. Zavod ne preuzima odgovornost za podnošenje zahtjeva na neispravan način i izvan propisanog roka.
Pod dokazom o isplaćenoj plaći smatra se financijski dokument iz kojeg je razvidno da je izvršena obveza isplate plaće (Izvod s poslovnog računa), oznaka Izvješća o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja (Obrazac JOPPD) i OIB svakog radnika za kojeg je isplaćena Potpora za svaki mjesec isplate plaće.
Poslodavac koji je tražio potporu za 50 i više radnika bit će u obvezi vratiti potporu, ako od trenutka dobivanja potpore pa zaključno s 31. prosincem 2021. godine postupi na jedan od slijedećih načina:
Poslodavac može uputi prigovor na dostavljenu obavijest o ocjeni Zahtjeva u roku 8 dana od dan zaprimanja obavijesti.
Prigovor se upućuje na
Hrvatski zavod za zapošljavanje
Područni
ured/služba, Odjel mjera aktivne politike zapošljavanja
Područni ured/služba je u obvezi u roku 10 dana odgovoriti na prigovor.
Do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec, a najkasnije po dostavi dokaza o isplaćenoj plaći, PDV obrasca ili drugih zakonskih dokumenata
Ne, ne vrijedi. Morate predati novi zahtjev za ovu mjeru, a ovisno o datumu predaje novi zahtjev vrijedi od siječnja do večljače ili samo za veljaču 2021. Pročitajte ovdje kako datum predaje utječe na razdoblje valjanosti zahtjeva.
Napomena:
Predaja dokumentacije za siječanj-veljaču putem dopune zahtjeva za raniju mjeru se NE PRIZNAJE.
Opći kriteriji su isti kao i u mjeri studeni-prosinac, uz određene razlike:
Napomena: HZZ ne preuzima odgovornost za podnošenje zahtjeva na neispravan način i izvan propisanog roka. Molimo informirajte se o uvjetima mjere.