Tržište rada na dohvat ruke
Ne propusti priliku, prijavi se
Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politici privatnosti.
Zadnja izmjena: 6. prosinac 2021. u 14:29 sati
Izdvojeno:
HZZ nema informaciju o tome koji radnik ima COVID potvrdu te podatak o posjedovanju EU digitalne COVID potvrde ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde nije u nadležnosti HZZ-a. Više o uvjetima za stjecanje COVID potvrde saznajte ovdje.
HZZ temeljem razmjene podataka s nadležnim tijelima dobiva podatak, tj. postotak radnika iz tablice radnika koju je poslodavac predao u zahtjevu (bez osobnih podataka o radnicima) koji imaju EU digitalnu COVID potvrdu. Dakle, HZZ nije uključen u proces utvrđivanja postotka COVID potvrda.
Zadržavanje radnika u djelatnostima kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost.
Studeni 2021.
Do 4.000 kuna po radniku
Poslodavci iz sektora:
Lista prihvatljivih NKD razreda:
Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i to u slučaju kada su zbog objektivnih
razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
Objektivni razlozi su:
Poslodavci kojima je djelomično i/ili u cijelosti zabranjen rad odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) bez obzira na djelatnost
Prihvatljivi poslodavci: trgovačka društva, obrti, OPG i fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost i koji su osigurani po toj osnovi i ostali poslovni subjekti koji obavljaju djelatnost u prihvatljivim sektorima i po toj osnovi obveznici su poreza na dobit. Iznimno, poslodavci koji djeluju odnosno provode aktivnosti na području Sisačko-moslavačke županije ne moraju biti obveznici poreza na dobit.
Tko ne može koristiti potporu:
Radnici zaposleni kod poslodavaca iz ciljane skupine poslodavaca odnosno svi osiguranici kod predmetnog poslodavca (bez obzira je li radnik na određeno ili neodređeno, radi li se o građanima RH, EU ili trećih zemalja, rade li u punom ili nepunom radnom vremenu ili imaju neki od statusa poput samohranog roditelja, hrvatskog branitelja i upućenog radnika) te radnici zaposleni u podružnicama/predstavništvima stranih tvrtki u Republici Hrvatskoj.
Ciljana skupina radnika ne uključuje:
VAŽNO:
Napomena: Poslodavcima koji imaju manje od 70 posto radnika sa EU digitalnim COVID potvrdama ili uvjetima za dobivanje iste potpora će se isplaćivati u predviđenom postotku potpora od ukupnog iznosa potpore radnicima prema redoslijedu radnika u tablici koju poslodavac dostavlja u zahtjevu.
FAQ: Detaljnije o COVID potvrdama >; popis radnika za koje se traži potpora
VAŽNO
Mjera se ne odnosi na:
Javni poziv
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 29. studenog 2021. godine do zaključno 22. prosinca 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za studeni 2021. godine.
Poslodavci trebaju dokazati da su u studenom 2021. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na studeni 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za studeni 2021. godine i studeni 2019. godine
Poreznoj upravi.
Iznimno, poslodavci koji su osnovani prije 1. studenog 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim kriterijima,
trebaju dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi izdani račun.
Ako je poslodavac osnovan nakon 1. studenog 2019. godine treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na prosinac 2019. godine.
Ako je poslodavac osnovan nakon 1. veljače 2020. godine treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2020. godine, a u slučaju da je osnovan nakon 1.
listopada 2020. godine treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na svibanj 2021. godine.
Iznimno, poslodavci koji su osnovani nakon 1. studenog 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim
kriterijima, trebaju dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi
izdani račun.
Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka za treće tromjesečje 2021. godine u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Iznimno, tromjesečni obveznici PDV-a koji su osnovani u četvrtom tromjesečju 2019. godine i kasnije te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ni jednom od navedenih kriterija dokazuju pad prihoda/primitaka za treće tromjesečje 2021. godine u odnosu na drugo tromjesečje 2021. godine.
Poslodavci iz djelatnosti NKD 49.31 i 49.39 dokazuju pad prihoda sukladno postojećim kriterijima ali samo unutar poslovanja koje se odnosi na povremeni prijevoz. Ako poslodavac dokaže pad prihoda/primitaka u propisanim usporednim razdobljima za poslovanje povremenog prijevoza ostvaruje potpore za sve radnike zaposlene kod poslodavca. Poslodavac je dužan u svrhu dokazivanja pada prihoda/primitaka u poslovanju povremenog prijevoza dostaviti tablicu usporedbe pada prihoda/primitaka.
Porezna uprava će temeljem dostavljenog PDV obrasca, a na zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o stvarnom postotku pada prihoda/primitaka za promatrano razdoblje. Ukoliko je postotak pada prihoda/primitaka prihvatljiv uz zadovoljavanje ostalih uvjeta može se odobriti potpora.
VAŽNO: U smislu ovih kriterija prihodima/primicima se smatraju podaci o vrijednosti isporuka dobara i usluga iskazanih pod točkama I., II.1., II.2. i II.3. Obrasca PDV neovisno o njihovoj prirodi, strukturi i načinu obračuna. Iznimno, poduzetnici koji imaju odstupanja vrijednosti isporuka iz Obrasca PDV od prihoda/primitaka, a odstupanja se odnose na niže navedeno mogu dokazivati pad prihoda i drugom vjerodostojnom dokumentacijom:
Zavod u svrhu dokazivanja opravdanosti potpore kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva opravdanost može zatražiti i drugu dokumentaciju.
Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi mjera-zrm.hzz.hr sukladno dostupnim uputama.
Zavod ne preuzima odgovornost za podnošenje zahtjeva na neispravan način i izvan propisanog roka.
Pod dokazom o isplaćenoj plaći smatra se financijski dokument iz kojeg je razvidno da je izvršena obveza isplate plaće (Izvod s poslovnog računa), oznaka Izvješća o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja (Obrazac JOPPD) i OIB svakog radnika za kojeg je isplaćena Potpora za svaki mjesec isplate plaće.
Poslodavac koji je tražio potporu za 50 i više radnika bit će u obvezi vratiti isplaćena sredstva, ako od trenutka dobivanja sredstava pa zaključno s 30. studenog 2022. godine postupi na jedan od sljedećih načina:
Poslodavac može uputi prigovor na dostavljenu obavijest o ocjeni Zahtjeva u roku 8 dana od dan zaprimanja obavijesti.
Prigovor se upućuje na
Hrvatski zavod za zapošljavanje
Područni
ured/služba, Odjel mjera aktivne politike zapošljavanja
Područni ured/služba je u obvezi u roku 10 dana odgovoriti na prigovor.
Do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec, a najkasnije po dostavi dokaza o isplaćenoj plaći, PDV obrasca ili drugih zakonskih dokumenata
Korisnici mjere mogu biti poslodavci iz dvije nove NKD djelatnosti:
OBJAŠNJENJE:
Poslodavci iz djelatnosti H 49.31 i H 49.39 dokazuju pad prihoda sukladno postojećim kriterijima ali samo unutar poslovanja koje se odnosi na povremeni prijevoz. Ako
poslodavac dokaže pad prihoda/primitaka u propisanim usporednim razdobljima za poslovanje povremenog prijevoza ostvaruje potpore za sve radnike zaposlene kod poslodavca. Poslodavac je dužan u svrhu dokazivanja pada
prihoda/primitaka u poslovanju povremenog prijevoza dostaviti tablicu usporedbe pada prihoda/primitaka.
Iz djelatnosti I 56.21 potporu mogu koristiti isključivo poslodavci kojima je glavna djelatnost sukladno službenim podatcima Državnog zavoda za statistiku djelatnost I 56.21 Djelatnosti keteringa i to isključivo poslodavci koji većinu prihoda ostvaruju od keteringa u industriji događaja. Poslodavci kojima navedena djelatnost nije glavna djelatnost sukladno službenim podatcima DZS ne mogu koristiti potporu odnosno nije dopušteno korištenje potpore poslodavcima kojima je djelatnost I 56.21 samo jedna od registriranih djelatnosti, pa ni ako dokažu da im je pretežita djelatnost.
Da, morate predati novi zahtjev za ovu mjeru.
Napomena:
Predaja dokumentacije za rujan putem dopune zahtjeva za listopad se NE PRIZNAJE kao predaja zahtjeva.
Ne, ne možete. Produženje dopunom se ne priznaje kao predaja novog zahjteva. Morate predati NOVI ZAHTJEV (od 8. prosinca 2021.)
Ne, ne produžuje se. Morate predati novi zahtjev za studeni 2021.
Unutar djelatnosti NKD I 56.30 - Djelatnosti pripreme i usluživanja pića program mogu koristiti isključivo noćni klubovi i disco klubovi.
Zahtjev mogu podnijeti poslodavci kojima je djelomično i/ili u cijelosti zabranjen rad odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) bez obzira na djelatnost.
POJAŠNENJE: Termin „zabranjen rad“ u Programu zadržavanja radnika za studeni 2021. ne podrazumijeva slučajeve kada je poslodavcu ograničen odlukama Stožera civilne zaštite već isključivo slučajeve gdje je poslodavcu u studenom 2021. zabranjen rad odlukom Stožera civilne zaštite na razini cjelokupnog poslovanja ili djelomično, u određenoj poslovnoj jedinici ili djelatnosti poslodavca.
Da, mogu. Bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za rujan uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine, te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.
Vlasnik cjelogodišnjeg obrta mora imati kontinuitet, npr. po uvjetu se traži prijava u HZMO do 28. veljače 2021., što znači da od 28. veljače pa dalje mora imati kontinuitet prijave da bi mogao koristiti potporu prema navedenom uvjetu.
Vlasnik sezonskog obrta ne mora imati kontinuitet, tj. bitna je prijava nekad do 28.veljače 2021. i da je u trenutku podnošenja zahtjeva u aktivnom statusu.
Ako radnik ima uvjete ishoditi EU digitalnu COVID potvrdu sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj ali nije zatražio izdavanje iste od nadležne institucije smatra se da je stekao uvjete za COVID potvrdu.
Više informacija o uvjetima izdavanja COVID potvrde pročitajte ovdje.
U potporu mogu ući isključivo radnici koje je poslodavac naveo u trenutku podnošenja zahtjeva. Naknadne dopune s popisom radnika span nisu dopuštene bez obzira na razlog dopune.
Tablica radnika za koje poslodavac traži potporu i redoslijed radnika u tablici NE MOGU se naknadno mijenjati, stoga upućujemo poslodavce na pozornost prilikom predaje zahtjeva.