Tržište rada na dohvat ruke
Ne propusti priliku, prijavi se
Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politici privatnosti.
Zadnja izmjena: 20. svibanj 2022. u 16:01 sati
Izdvojeno:
Zadržavanje radnika u djelatnostima kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost.
Svibanj i lipanj 2022. g
Do 4.000 kuna po radniku
Poslodavci iz sektora:
Lista prihvatljivih NKD razreda:
Prihvatljivi poslodavci: trgovačka društva, obrti, OPG i fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost i koji su osigurani po toj osnovi i ostali poslovni subjekti koji obavljaju djelatnost u prihvatljivim sektorima i po toj osnovi obveznici su poreza na dobit.
Tko ne može koristiti potporu:
Radnici zaposleni kod poslodavaca iz ciljane skupine poslodavaca odnosno svi osiguranici kod predmetnog poslodavca (bez obzira je li radnik na određeno ili neodređeno, radi li se o građanima RH, EU ili trećih zemalja, rade li u punom ili nepunom radnom vremenu ili imaju neki od statusa poput samohranog roditelja, hrvatskog branitelja i upućenog radnika) te radnici zaposleni u podružnicama/predstavništvima stranih tvrtki u Republici Hrvatskoj.
Ciljana skupina radnika ne uključuje:
VAŽNO
Mjera se ne odnosi na:
Javni poziv
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 27. svibnja 2022. godine do zaključno 24. lipnja 2022. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za svibanj 2022. godine.
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 25. lipnja 2022. godine do zaključno 22. srpnja 2022. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za lipanj 2022. godine
Poslodavci trebaju dokazati da su u svibnju 2022. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na svibanj 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za svibanj 2022. godine i svibanj 2019. godine
Poreznoj upravi ako traže potporu za svibanj, odnosno dokazati da su u lipnju 2022. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na lipanj 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za lipanj 2022. godine
i lipanj 2019. godine Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za lipanj.
Iznimno, poslodavci koji su osnovani prije 1. svibnja 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim kriterijima,
trebaju dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi izdani račun.
Ako je poslodavac osnovan nakon 1. svibnja 2019. godine treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2019. godine.
Ako je poslodavac osnovan nakon 1. listopada 2020. godine treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na svibanj 2021. godine.
Iznimno, poslodavci koji su osnovani nakon 1. svibnja 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim
kriterijima, trebaju dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi
izdani račun.
Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka za četvrto tromjesečje 2021. godine u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
Iznimno, tromjesečni obveznici PDV-a koji su osnovani u prvom tromjesečju 2020. godine i kasnije te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ni jednom od navedenih kriterija dokazuju pad
prihoda/primitaka za četvrto tromjesečje 2021. godine u odnosu na treće tromjesečje 2021. godine.
Poslodavci iz djelatnosti NKD 49.31 i 49.39 dokazuju pad prihoda sukladno postojećim kriterijima ali samo unutar poslovanja koje se odnosi na povremeni prijevoz. Ako poslodavac dokaže pad prihoda/primitaka u propisanim usporednim razdobljima za poslovanje povremenog prijevoza ostvaruje potpore za sve radnike zaposlene kod poslodavca. Poslodavac je dužan u svrhu dokazivanja pada prihoda/primitaka u poslovanju povremenog prijevoza dostaviti tablicu usporedbe pada prihoda/primitaka.
Porezna uprava će temeljem dostavljenog PDV obrasca, a na zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o stvarnom postotku pada prihoda/primitaka za promatrano razdoblje. Ukoliko je postotak pada prihoda/primitaka prihvatljiv uz zadovoljavanje ostalih uvjeta može se odobriti potpora.
VAŽNO: U smislu ovih kriterija prihodima/primicima se smatraju podaci o vrijednosti isporuka dobara i usluga iskazanih pod točkama I., II.1., II.2. i II.3. Obrasca PDV neovisno o njihovoj prirodi, strukturi i načinu obračuna. Iznimno, poduzetnici koji imaju odstupanja vrijednosti isporuka iz Obrasca PDV od prihoda/primitaka, a odstupanja se odnose na niže navedeno mogu dokazivati pad prihoda i drugom vjerodostojnom dokumentacijom:
Zavod u svrhu dokazivanja opravdanosti potpore kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva opravdanost može zatražiti i drugu dokumentaciju.
Pod dokazom o isplaćenoj plaći smatra se financijski dokument iz kojeg je razvidno da je izvršena obveza isplate plaće (Izvod s poslovnog računa), oznaka Izvješća o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja (Obrazac JOPPD) i OIB svakog radnika za kojeg je isplaćena Potpora za svaki mjesec isplate plaće.
Poslodavac koji je tražio potporu za 50 i više radnika bit će u obvezi vratiti isplaćena sredstva, ako od trenutka dobivanja sredstava pa zaključno s 31. siječnja 2023. godine postupi na jedan od sljedećih načina:
Poslodavac može uputi prigovor na dostavljenu obavijest o ocjeni Zahtjeva u roku 8 dana od dan zaprimanja obavijesti.
Prigovor se upućuje na
Hrvatski zavod za zapošljavanje
Područni
ured/služba, Odjel mjera aktivne politike zapošljavanja
Područni ured/služba je u obvezi u roku 10 dana odgovoriti na prigovor.
Do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec, a najkasnije po dostavi dokaza o isplaćenoj plaći, PDV obrasca ili drugih zakonskih dokumenata
Da, morate predati novi zahtjev za ovu mjeru.
Napomena:
Predaja dokumentacije za svibanj-lipanj putem dopune zahtjeva za travanj 2022. se NE PRIZNAJE kao predaja zahtjeva.
Ne, ne možete. Produženje dopunom se ne priznaje kao predaja novog zahjteva. Morate predati NOVI ZAHTJEV (od 27. svibnja 2022.)
Ne, ne produžuje se. Morate predati novi zahtjev za svibanj-lipanj 2022.
Da, vrijedi! Za lipanj 2022. NE MORATE predati novi zahtjev ako ste predali zahtjev za svibanj 2022..
Da, mogu. Bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za svibanj-lipanj 2022. uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. ožujka 2021. godine, te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.
Vlasnik cjelogodišnjeg obrta mora imati kontinuitet, npr. po uvjetu se traži prijava u HZMO do 31. ožujka 2021., što znači da od 31. ožujka 2021. pa dalje mora imati kontinuitet prijave da bi mogao koristiti potporu prema navedenom uvjetu.
Vlasnik sezonskog obrta ne mora imati kontinuitet, tj. bitna je prijava nekad do 31. ožujka 2021. i da je u trenutku podnošenja zahtjeva u aktivnom statusu.
U potporu mogu ući isključivo radnici koje je poslodavac naveo u trenutku podnošenja zahtjeva. Naknadne dopune s popisom radnika span nisu dopuštene bez obzira na razlog dopune.
Tablica radnika za koje poslodavac traži potporu i redoslijed radnika u tablici NE MOGU se naknadno mijenjati, stoga upućujemo poslodavce na pozornost prilikom predaje zahtjeva.